Köp- och leveransvillkor

Minimiorder

Minimiorder är 100 kr inklusive moms.

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ

  • Direktbetalning via bg
  • Klarna faktura
  • Klarna avbetalning
  • SWISH

Vid faktura tillkommer avgift på 29 kr.

Varorna skickas till dig via Postnord, lämnas på närmaste utlämningsställe.

Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 15 kr inkl. moms. Vill du hämta dina varor själv i vår salong/butik i Majorna/Göteborg kan du välja att:

– om du önskar betala på plats.

Vi kontaktar dig när du kan hämta dina varor och du slipper fraktkostnad.

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 3-5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som postpaket/brev eller med din specificerade leverantör.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

Fraktkostnad är 49 kr

Fri frakt vid beställning över 1,000 kr

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya produkter, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor) Produkten skall vara oanvänd. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss info@studiomione.se

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 150 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Läs mer under Integritetspolicy & cookies